tisdag 4 mars 2014

Projekt i sovrummet är i full gång. . . 

Så för ett tag sedan berättade jag att vi vill göra om i sovrummet. Det är på gång nu, vi kommer däremot vänta med golvet ett tag. Vi kan inte bestämma oss vilken färg, ifall vi ska ha vitt eller en ljus grå ton.. Men hur som helst. Vi har sålt vår sängram, nu har vi sängen på ben och vår sängkappa.

 Häromdagen beställde vi en gavel med knappar, beige färg som jag tror kommer bli så bra. Den kommer imorgon fick jag sms om imorse, himla spännande. Jag funderar just nu på hur vi ska ha det ovanför gaveln, det beror lite på hur hög den blir mot väggen. Vi får helt enkelt se imorgon hur den blir mot väggen. 

I lampväg fundrar jag på Diamond Light, en väldigt vacker glödlampa, som tyvärr kostar en del, men vad som är bra med den är att man endast kan köpa glödlampan och köpa en billigare sladd till. Jag tror vi har fina på jobb, så det kanske blir av. Tanken är att lampan ska hänga runt en dots som finns att köpa på rum21, märket heter Muuto. Men så slog det mig att lampan kommer hänga mot väggen vilket kanske inte är så bra, då slog det mig att vi kan ha konsoller som vi har med Design House Stockholm lapman i vardagsrummet, men allra helst vill jag ha dots. Vi får se med det också. 

Himla kul att ha projekt på gång i alla fall. Vi är väldigt glada att vi blev av med sängramen, den svalde väldigt mycket av vårt lilla sovrum. Rummet känns större och ljusare. För att få en mysig känsla i rummet ska jag beställa hem mer linne påslakan och örngott från HM HOME. Det finns så himla fina kuddar och jag älskar linne.. Jag tycker det passar fint in i ett gammalt hem. 


Muuto Dots

Diamond Light

 Ha en bra kväll !! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar