fredag 7 mars 2014

B E D R O O M 

Det har inte vart lätt att bestämma sig om sovrummet, vilken stil vill vi ha, vilka färger, vill vi ha sängram, vill vi inte ha sängram? Ena dagen har jag känt en sak, andra dagen en annan… Men nu äntligen bestämde vi oss för kanske en vecka sedan att sälja sängramen, vilket vi gjorde och efter det beställde vi hem en sänggavel i tyg med knappar. Vi har valt att gå på natur färger, en jordnära känsla då det skapar ett lugn vilket vi tycker är passande till sovrummet. Nu på våren tycker jag det är trevligt med hyasinter och körsbärskvistar på sängborden, vi har kvar våra sängbord som är i zink ifrån granit, vilket jag är glad för då jag tycker om dom väldigt mycket. Jag har velat fram o tillbaka hur väggen skulle se ut bakom gaveln. Men nu äntligen har vi kommit fram till ett gemensamt beslut och det blev att ta ner tavellisten och sätta dit tre ramar, i olika storlekar och olika färger. Allting går i ljusbrunt, vitt, beige och lite svaga gråa toner.

Sen kommer vi till sänglampa. Jag var så inställd på att vi skulle köpa en Diamond light men när jag väl monterat ner tavellisten och sänglampan var i mina händer fick jag lite seperationsångest, hehe så jag monterade istället bort fästet som gör att den kan knipsas fast i listen och hängde den på en konsol. Det blev faktiskt väldigt bra och så kommer det få vara tills jag känner att, nej nu vill jag ha en diamond light. 

Sist men inte minst ska ramarna ha ett motiv, vi beställde hem posters igår från en hemsida. Det blir en fjäril, en skalbagge och en bild med en text på. Ni får se när dom väl är på plats. 
Men nöjda är vi i alla fall och det känns skönt att äntligen hittat något vi trivs med och känner att vi kan ha länge. Tänkte visa er hur det såg ut från allra första början när vi flyttade in till hur det ser ut idag. 

Hoppas ni tycker om det

Nu blir det tacos med fina grannarna, ha en skön kväll .. 

Lite om var allt är köpt. 
Sänggaveln är köpt på furniturebox.
Sänglampan är köpt på Ikea
Flaskan är köpt på Enkla Ting
Sängborden är köpa på Granit
Sängkappan är köpt på Ellos
Ramarna är köpta på Ikea
Kuddarna är köpta på Enkla Ting
Avlånga kudden är köpt på HM HOME 
Överkasten är från Lexington 

INFLYTTNING
NÅGON VECKA SENARE
NÅGON MÅNAD SENARE 
NÅGON VECKA EFTER
NU
NU
NU
NU, HELHET

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar