måndag 31 mars 2014

Att göra fint på balkongen .. 

Idag är jag ledig och det är helt underbart. Solen kommer fram ibland och värmer skönt. Jag har velat fixa på balkongen ett bra tag men inte riktigt vågat ta fram alla möbler då man inte vet ifall det faller snö en dag.. Men idag kände jag att Nu är det dags, det är sommartid och då ställer man fram klockan och även då utemöblerna. Jag håller även på med projektet nere hos grannarna med deras trädäck. Jag har köpt krukor, en vas i återvunnit glas som jag ska sätta ett blockljus i.. En belysning i form av en slinga med stora glödlampor som jag ska hänga bakom deras möbler. 

Just på vår balkong är det brist på plats, men man får ta vad man har och jobba med det man har. När jag och Niclas bodde nere i stan hade vi en stor balkong och på min födelsedag när jag fyllde 20 fick vi möbler, som tur är även passar på vår nya balkong. Jag föredrar hellre att ha mysiga stolar, med dynor och kuddar än att ha ett litet bord med små stolar som man kan sitta och äta vid. 

Som bord har jag vänd upp och ned på en gammal trälåda, för att få fram en personlig känsla, en vinlåda där en stor vacker hortensia på. Jag var på Ikea en sväng innan för att se efter inspiration och då råkade jag gå förbi dom här träplattorna man kan lägga på golvet på balkongen så jag köpte ett sådant paket. Det blev himla bra och jag valde att bara köpa ett paket som innehåller 9 st plattor, det behövs inte mer då jag har två stora stolar som täcker en del yta, så det blir plattor där man har fötterna vilket blir lagom. 

Inspireras och låt er själva bli kreativa .. 

Kram E 






4 kommentarer:

  1. Himla fint!! Ser verkligen mysigt och inbjudande ut :)

    SvaraRadera
  2. Så mysigt ni har det!
    Ville bara säga Grattis på din dag fina du! Hoppas du får en fin födelsedag :) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :)) Tack snälla. Vad rart av dig. Jag har haft en toppendag. Tack för att du tänkte på mig. Kram

      Radera