söndag 9 mars 2014

moving things around …

Jag får aldrig nog av att göra om, flytta en tavla till en annan plats, en ljuslykta eller vad som helst. Nu fick jag idén att sätta en egentligen vinlåda på vårt väggskåp i vardagsrummet, Elma har haft den som säng bredvid vår säng, får hitta på en annan lösning till henne.. I och med att Niclas jobbar varenda helg får jag lite tråkigt ibland, och särskilt den här helgen och förra då två av mina nära vänner befinner sig utomlands.. så varför inte flytta runt på saker o ting? Även dörren som går in till köket fick åka av och ställas i vardagsrummet, mest för att vi ska ha middagsgäster ikväll och det blir så himla trångt med dörren i köket. Men den är ganska fin som en detalj också tycker jag med det gamla fönster ..

Den här helgen har varit väldigt bra tycker jag, igår hade vi vårens första dag! Helt underbart väder, det var så varmt och skönt i solen. Jag o Elma gick en låång promenad, ljuvligt. Därefter åkte jag och mamma ut till Magasin 36 en sväng och Kullagunnarstorp för att köpa lite blommor. Dagen avslutades hos pappa med god middag.. 

Snart är det dags att planera kalas, jag fyller 22 den 9 april, det är en månad kvar och vi vet alla hur galet snabbt tiden går så lika bra att skicka ut inbjudan snart. Ska bli kul att bjuda hem släkt o vänner, vi har ju gjort om en del på sista tiden. Och jag tycker om att ha folk hemma på kalas, bjuda på god fika och sitta o prata om gamla minnen o vad som händer i folks liv. 

Nu ska det dukas, ikväll kommer som sagt middagsgäster, kära mamma o Per kommer över. 

Kram E 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar