lördag 15 mars 2014

Hylla till tidningar 

Så var jag igång med ett nytt projekt häromdagen, jag tycker det är så himla kul att skapa (om jag kan göra det själv så gör jag det gärna) och förnya hemmet. För ett tag sedan hittade jag en tjej på instagram som har så otroligt fint, hennes ljus på bilderna gör att man inte kan sluta titta. Hon hade gjort en hylla till sina tidningar som jag genast blev väldigt förtjust i. Jag tänkte genast att en sådan måste jag också göra, men så har tiden gott och jag har velat bli klar med sovrummet först. I tisdags blev vi helt klara där inne, våra posters och kuddar kom med posten, då kände jag att Nu kan jag göra min hylla.

På onsdagen åkte jag till Bauhaus och köpte brädor till hyllan och därefter direkt hem för att skruva ihop den. Målade den samma kväll och på torsdag morgon var den klar. Himla bra projekt. Jag gillar inte att vänta så allt i ska helst gå snabbt, men det kan samtidigt ha sina nackdelar för då kan det lätt bli så att jag sitter och tänker vad jag ska göra härnäst, aldrig riktigt nöjd.. 

Men jag har faktiskt ett till projekt på gång. Vi ska måla om väggarna i köket, det har blivit skavt av stolarna, svarta märken, märken från bordet.. Så det ser lite tråkigt ut. Planen är att måla både väggar o bord, byta ut den hyllan vi har till något roligare med någon tavla som passar i ett kök och kanske ha en tavellist så vi kan ha en liten blomma, ett ljus o så. Jag ska fundera lite mer på just den detaljen, tycker det är svårt att inreda ett kök.. Speciellt när det är så litet. Men jag kommer väl på något när jag väl börjar leta inspiration och fokuserar på just det så brukar jag hitta på något kul. 

Hoppas ni har en fin lördag trots stormen

Kram E 







3 kommentarer: