söndag 16 mars 2014

moving things around … 

Ni känner mig vid det här laget.. Hur mycket jag tycker om att göra om, förnya och skapa. jag kom hem efter en tur med Felicia o Alex, vi hade varit på Enkla ting och på lite andra ställen. Jag kom hem och satte mig i vardagsrummet och tänkte, nej nu måste här ske lite förändring. 

Ensam började jag flytta runt på möbler, tungt och jobbigt var det, men jag gav inte upp.. Soffan var det svåraste att flytta, men jag tog en sida i taget.. Jag kände helt enkelt för att flytta soffan till andra sidan rummet, för att på så sätt kanske få känslan av ett öppnare och större rum.. Jag ville lättare komma åt fönstret i vardagsrummet, nu har soffan stått i vägen och stått för elementet, jag ville få fram det lite mer vilket jag fick med hjälp av att flytta soffan och istället ställa fåtöljen under tavlan i mellan fönstret och balkongsdörren. Jag är nöjd, det känns bra, det var himla mysigt att slänga sig i soffan och titta utåt istället för in i en vägg. 

Jag var rädd att kakelugnen skulle försvinna i och med soffan står så pass nära, men jag upplever inte att den gör det utan det blir mycket mer mysfaktor nu då man kan sitta i hörnan på soffan och sitta väldigt nära kakelugnen med de tända ljusen.. Så det blev över förväntan. 

Niclas kom hem efter jobb och var egentligen inte så förvånad, han var kanske lite imponerad över att jag lyckats flytta soffan helt själv, men annars är han van vid att jag håller på att flytta runt våra möbler o inredning. Men han tyckte det blev himla fint i allafall.. 

Ni ser förändringen nedan, vad tycker ni? 











 Kram, ha en skön söndag

2 kommentarer:

  1. Det är så himla fint!!! Riktigt mysigt hade vi där igår <3 //Felicia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du!! :) Känns fortfarande bra, så det få vara så här nu ett tag framöver iaf :)) Kram

      Radera