lördag 1 februari 2014

God morgon 

Så var det lördagförmiddag och jag sitter just nu i vardagsrummet och njuter.. Elma ligger på soffkanten och sover.. Hennes favoritplats, ser ut på alla fåglar och en gång en blå himmel.. Det var ett tag sedan den var blå... Vitgrå har den varit nu i några månader tycker jag. Men snart så! 
Idag ska jag umgås med min fina lillasyster. Vi ska göra stan och ta en go fika. Det ska bli mysigt att ha henne för sig själv lite. Annars är det hela familjen vilket gör att man inte kan lägga tid på ett syskon. 
För någon dag sedan skrev jag om vårt sovrum, att sängen åker ut vare sig den blir såld eller ej.. Men jag tog faktiskt bort den från blocket för fick inte ett enda mejl.. Så då blev jag lite så ifall vi ska ha den ett tag till men att vi ändå målar golvet och gör fint på annat vis. Niclas blev lite chockad när jag sa måla golv, jag hade nog inte delat med mig fullt ut av mina idéer, så just nu är det bearbetning på den fronten. Men det ska nog gå bra, jag visar fina bilder på högblanka vita golv och han tycker det är väldigt snyggt.. Han kanske bara är lat? Inte för att han kommer behöva måla, det vill ju jag göra?! Hehe, vi får se hur det blir. Mina förhoppningar är att göra det innan Februari är slut, får ändra min plan lite så inte Niclas blir alldeles för arg.. ;) 

Ha en bra lördag ♡



Har ni problem med att skicka in kommentarer? Jag har vissa som inte kan kommentera, vilket jag tycker är himla trist.. Ni får gärna höra av er i så fall på eemilia@live.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar