torsdag 6 februari 2014

Så var det torsdag igen .. 

Så fort tiden går, jag hinner inte med.. Och mina tankar kring hemmet och förändring pågår.. Tänk att vi har bott här ett år, jag tittade på bilder häromdagen från den veckan vi flyttade in. Här var så tomt, det fanns ingenting på väggarna, nu är här så mycket mer hemtrevligt och jag är nöjd med hur här ser ut. Dock vill jag ha förändring ganska ofta. Ibland är det små detaljer, ibland större som syns mer. På tal om det så la jag ut vårt stora vita skåp till försäljning på instagram, tänkte att jag kan ju börja på en sida som inte kostar. Jag fick mycket respons och en tjej som la ett bud, vi får se om det blir något av det.. Tror jag får lägga ut det på blocket. Jag fick idén om att ha samma förvaring som vi har som tv-bänk på den väggen där byrån idag står. Tanken är att hänga upp dessa på väggen och ha våra tavlor och andra detaljer på den. Jag tror det kommer bli väldigt bra och ge ett mer stilrent intryck. 
Vet du någon som skulle vilja köpa ett sådant skåp? Eller kanske vill du? 
Hör av dig i så fall : eemilia@live.se

Många projekt, många idéer på gång nu. Jag väljer dom som Niclas går med på först och under tiden det sker så bearbetar jag igenom det andra.. Visst låter det strategiskt o bra? 

Ha en bra eftermiddag/kväll

Kram 




5 kommentarer:

  1. Hej! Råkade se att du har precis en sådan soffa som jag letar efter!:-) Var har du köpt den och går den fortfarande att få tag på? Supertacksam för svar! Verkligen jättefint hem duggar förresten:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Tack så mycket för att du kommenterar vill jag börja med att säga ! :)
      Den soffan är köpt på blocket faktiskt. Den var helt ny hos förra ägaren och vi har haft den i lite mer än ett år. Vi funderar på att sälja den då vi vill ha en ljusare. Men just den här soffan vet jag inte vart den är köpt från början, men howard soffor hittar man på EM möbelaffär tillexempel, mio, trademax. Du får hålla utkik om vi bestämmer oss för att sälja soffan, där är en tjej jag vet är intresserad men har inte sagt ett pris än så hon kanske backar ur, vem vet! Håll utkik
      Emilia

      Radera
    2. Tack för snabbt svar och för tips:) Börjat kolla runt lite och så att det är väldigt stor prisskillnad på dessa soffor...på EM kostar de runt 20000 och på Trademax bl.a. Ligger de på runt 8000..vet du vad det beror på? Är det orginal och "kopia" eller finns det bara massor av olika? (Har verkligen inget koll på detta). Vill nog ha en lite mörkare färg dock..då jag har upptäckt nackdelarna med vit soffa;)!
      Tack igen!

      Radera
  2. Det är kopior, mio o em har äkta vara :)) men i mina ögon är dom lika fina och jag ser ingen markant skillnad.. Det som kan tänkas vara annorlunda är att Trademax inte har samma utbud i vad man vill kuddarna ska innehålla, dun o annat som finns, hur man vill att soffan ska vara, mjuk, hård osv. Vi ska kolla på Trademax :)
    Nää det är ju lite nackdelar med ljus soffor, dock har vi inga barn än och en hund som inte fäller så det ska nog gå bra. Jag tvättar den här soffan ganska ofta så den håller sig väldigt ren o fin :)) Lycka till ! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe har inte heller några barn eller hund för den delen..men rätt bra på att spilla helt på egen hand verkar det som;)
      Tack än en gång! Och lycka till med soffletandet själv:)

      Radera