tisdag 11 februari 2014

Att för första gången ha stylat någon annans hem ... 
Det var himla kul!!

Jag var tyvärr lite för ivirig och glömde ta olika "före bilder" på matsalen.. Men för att förklara lite kort hur det såg ut, matbordet stod in mot väggen där tavlorna hänger. Det fanns en stor blå fåtölj vid fönstret som jag ansåg svalde för mycket yta av rummet. Jag valde att ställa bordet i mitten av rummet för att rummet är stort och det släpps in mycket ljus, ett matbord för mig ska stå i mitten av ett rum. Bordet stod alltså tidigare i ett mer mörker. Fåtöljen ville jag genast få bort då den är i vägen för att komma åt fönstren, jag ville få en mer fri yta vid fönstren.  
Små förändringar var att plocka bort lite detaljer som blev för mycket, jag tycker inte att det ska vara för mycket saker framme på samma gång. Utan då är det bättre att skifta mellan detaljerna, och förnya sig kanske.  
På ovanvåningen möttes jag av en ljus soffa och till den en väldigt blå matta. I mina ögon krockar alla färger. Det bruna golvet, med de bruna borden och med en ljus soffa. Jag ville istället framhäva en varm känsla och få fram den här mysfaktorn som man vill ha i sitt vardagsrum. 
Jag bröt av soffan med två randiga kuddar, och la istället dit en flokati matta som rundar av rummet istället för den blåa mattan som istället gör att rummet känns stort o kallt. 
Den här lägenheten ska läggas ut till försäljning och fotografen ska dit imorgon. Om bilderna blir bra därifrån kan jag lägga upp och visa hur det ser ut i helhet. 

Det var väldigt kul, jag var väldigt begränsad, här handlade det mer om att göra det snyggt och göra i ordning inför fotografering. Familjen ska flytta och jag har fått i uppdrag att inreda deras nya hem. Det kommer bli en helt annan utmaning och jag hoppas få så fria händer som möjligt då jag har en del idéer! 

Nu kommer snickar Alex o bästa Felicia hit och hjälper mig sätta upp skåpet på väggen
Ha en skön eftermiddag 
Kram 









1 kommentar: