tisdag 28 januari 2014

Hej Fina Läsare. 
Ikväll sitter jag o låter mig inspireras av vackra bilder på nätet och tidningar. Vårt sovrum ska få en make-over. Jag vill måla golvet, det är väldigt fint som det är, men vill få fram det lite mer med hjälp av vit högblank golvfärg. Jag tror det kommer bli hur bra som helst. Ibland kan färgen på det nuvarande golvet upplevas som gult för det krävs väldigt mycket omsorg och det är svårt att tvätta golvet så ofta och så noga i sovrummet som det behöver för att behålla den vita färgen som är där nu. 
Jag la ut sängstommen på blocket igår men inte fått något mejl än, hoppas på att det kommer !! Brukar trilla in mejl men det är ju efter jul o nyår nu så kan ha med det att göra, eller så är det helt enkelt inte så att folk vill ha just den. Vi får väl se helt enkelt. 
Jag vill satsa på dessa färger här nedan för att verkligen få fram ljusa färger. Vi har tre stora fönster i sovrummet så på dagarna är det ett fantastiskt ljus där inne, vilket skulle vara ännu bättre om jag då får fram toner som gör rummet ännu ljusare. Jag vill ha några tavlor, antigen ovanför sängen eller på väggen bredvid. Får se om det blir en sänggavel med knappar eller om vi avvaktar med det lite då jag inte riktigt kan bestämma mig. Våra sängbord som vi nyligen satte upp kommer nog passa bra fortfarande tror jag, vi får se. Håller tummarna. Trivs så bra med dom, färgerna håller samma tema som jag är inne på nu iallafall! 
Om jag inte får sålt stommen till helgen får jag nog bearbeta Niclas med att montera ner den och kanske att vi placerar den hos någon förälder så länge.. Om ingen av er är intresserade? Hör av er i så fall.
 Jag gillar ju inte att vänta som ni vet.. Jag behöver projekt som driver mig för att orka med skolan som hela tiden hänger över en. 
Men nu blir det tv och popcorn, myys tisdag! 

Ha en skön kväll 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar