torsdag 16 januari 2014

Att ha spenderat en hel dag i köket ... 

Tentaplugg innebär att man sitter från att man går upp till man inte har mer energi. Så är det för mig i alla fall. Vi började dagen här hemma med att gå en lång promenad med Elma så vi skulle få luft och för att hon sedan skulle låta mig plugga ifred. Elma är en hund som behöver väldigt mycket uppmärksamhet, så lång promenad innan tentaplugg är därför bra. Niclas åkte iväg för att inhandla diverse ingredienser, han fick för sig häromdagen att han skulle ha matlagar dag idag, så det har doftat såå gott hela dagen här hemma.. Han gjorde supergod soppa till mig på lunchen, nu har han precis gjort Boeuf bourguignon och han förbereder även kvällens måltid som blir, håll i er, ryggbiff med potatis/jordärtskockgratäng med rödvinssås... Jag längtar! Vilken torsdag, blir så när han jobbar hela helgen, så torsdag o fredag är vår helg. Lite mysigt faktiskt. 
Mitt i plugget tog jag en paus, vi satte upp lampan som jag köpte på IKEA igår, så himla nöjd!! Det är IKEAS senaste tillskott på lampor, älskar serien. Den heter Ranarp. Nu har vi en i köket och en i sovrummet till sängen. 
Nu blir det vila och sedan god mat! 

Ha en skön kväll





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar