lördag 23 november 2013

∻ god kväll vänner 

dagen har spenderats hemma, i vardagsrummet på golvet? jag har tenta efter tenta efter projektarbete.. och Elma tycker väl det är sådär kul, så för att kunna koncentrera sig får jag sätta mig i hennes nivå så blir hon oftast lugn o lägger sig o sover.. När jag sitter vid matbordet blir hon tokig och tycker jag är vansinnigt tråkigt.. Vilket leder till att jag inte får något gjort.. Så lite ont i kroppen har jag efter att ha suttit flera timmar på golvet, men men, hellre det än ingenting gjort. 
Igår var vi i Göteborg med vännerna Felicia o Alex, hur trevligt som helst. Fina inredningsbutiker, bland annat en favorit som ligger precis vid Saluhallen. Där finns mycket PBhome, helt grymma kuddfodral, hade velat ha med mig alla hem... Men det fick bli två randiga och en med en elefant på. I inredningsväg köpte jag en box som vi ska ha till vår "kontorshörna" i sovrummet, vi ska sätta upp hyllplan ovanför skrivbordet och där ska det bli snygga o smarta boxar för förvaring av diverse papper. 
I och med att vi köpte fler kuddfodral fick det bli en sväng till Ikea och Butik Linnea idag för att köpa dels innerkuddar men även en korg som vi kan förvara kuddarna i när vi inte har dom i soffan, sängen eller något annat ställe. Hur snyggt som helst, väldigt nöjd med den här helgen so far. 

I torsdags var jag och Felicia iväg på Hedentorpsplantskola i Ängelholm.. Vilket underbart ställe!! För er som inte varit där, åk dit. Så himla mysig miljö. Jag fick med mig en TineK kruka hem, den var dessutom nersatt i pris, gissa om jag blev glad. Jag köpte även murgrönan som står i för det passade så himla bra ihop tyckte jag efter hjälp av kvinnan som arbetade där. Just att den är så hög gjorde mig lite fundersam över vad jag skulle kunna ha i den. Nu är den fylld av lecakulor så att murgrönan kommer upp. 

Hoppas ni haft en bra lördag. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar