söndag 1 december 2013


första advent o första december
Tänk att det redan är december.. Tiden bara rusar iväg. Den här månaden är det väldigt mycket som händer, jag jobbar på Åhléns nästan alla dagar. Ledig 7 dagar utspritt på hela månaden, så det blir väldigt mycket jobb.. Men det känns kul, jag kommer komma in i det och tjäna en slant så jag inte är urfattig i Januari. Det blir bra. 
Så nu var det här med att pynta. Jag har ju nyss köpt nya lampor till våra fönster här hemma så är inte så sugen på att gå o köpa adventsljusstakar för att ha dom i en månad.. Istället använder jag mig av riktiga ljus och gör fint med det. Om det inte blåser storm så ska jag hänga upp en slinga på balkongen, det tycker jag är vackert.. Annars här inne har jag en liten ren i trä och två tomtar i grå o vita toner, är inte något stort fan av de röda tonerna, utan mer vitt o grått. . Nästa helg ska jag hämta granen, det känns kul. Jag har lite idéer vad jag ska ställa den i. Antingen blir det en äppellåda med säckväv eller en korg av zink.. Får se när jag fått hem den. 
Ni ser även på bilden nedan att jag har tagit in en pinne och satt i små små julkulor, det tycker jag är himla fint och kul att göra det själv.. 
Hoppas ni får en mysig dag, jag ska iväg o göra min instats på jobb om ett par timmar. Mysigt såhär första advent, där får man faktiskt julstämning, alla är så glada o idag är det dessutom julskyltning. 













2 kommentarer: