måndag 18 november 2013

att inte ha för bråttom .. 

jag älskar jul och allt som tillhör julen.. Men jag är trött på det "gamla vanliga" ..  Jag tycker det är himla kul att pyssla och åstadkomma med egna detaljer. Jag och Felicia bestämde oss för att göra stjärnor av pinnar som vi plockade på promenad med Elma i skogen, bara det var mysigt. Att förbereda inför julen är så himla trevligt tycker jag..  Men just det här med att inte ha för bråttom fram med julpyntet är ibland svårt när man varit på julinspiration på Enkla ting .. Det som står här nedan på min bänk är vad jag max får ha framme nu innan första advent.. Annars blir det inte den där känslan när man vaknar den första advent, när man ska ta fram pysslet och dekorera. 
Vad tycker ni bäst om med julen? För mig är det snön, (om den kommer), att träffa alla nära o kära och bara få mysa med tända ljus och god mat .. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar